Sådan laver du den gode lejebolig annonce

Læsetid: 3 minutter

Der er omkring 6.000 boliger til leje i øjeblikket på BoligPortal.dk – og der kommer endnu flere i fremtiden.

Udbuddet er stort og lejerne kræsne. Derfor er det vigtig, at du gør det nødvendige forarbejde for at gøre din annonce mest mulig attraktiv for den krævende lejer. For hvem vil ikke gerne have lejet sin bolig ud hurtigst muligt? Og til den rigtige lejer?

Har du selv prøvet at skulle leje en bolig? Så ved du, hvor mange muligheder der er. Så ved du også, hvor vigtig det er at skille sig ud fra de andre boligannoncer.

Hvis du har haft manglende interesse for din lejebolig eller overvejer at indrykke en lejebolig annonce, så læs med her og få en stribe gode råd, du kan bruge.

Bliv set – vis det med billeder!

Først og fremmest er det vigtigt, du har billeder af din lejebolig i annoncen. Det giver ikke bare opmærksomhed, men giver også lejerne langt bedre muligheder for at danne sig et indtryk af din bolig. Samtidig er det også en ting, som rigtig mange lejere efterspørger. Sæt dig i lejers sted og tænk over, hvilke informationer du selv gerne ville have om en potentiel, kommende lejebolig. Et billede er med til at fange din kommende lejers interesse og giver et godt førstehåndsindtryk. Husk, at plantegning også kan være en rigtig god idé at tilføje på annoncen.

Mange lejere vægter naturligt nok meget højt, at de har et godt billede af, hvordan boligen ser ud, inden de booker en fremvisning. Samtidig får du sorteret de irrelevante lejere fra, som alligevel ikke søger noget i stil med din bolig.

Dermed sparer du ved at lægge de rette billeder på din annonce både din egen og de boligsøgendes tid.

Vær unik – og få effekt

Hvad er unikt og særligt for din bolig? Fremhæv det særegne ved netop din bolig, så din annonce skiller sig ud fra mængden. Vær også kreativ i din overskrift – lav den, så den fanger de boligsøgendes interesse. Vores erfaringer siger, at det giver mere respons.

Hvem er din målgruppe?

Du skal være opmærksom på, hvem din målgruppe er og have dette i tankerne, når du beskriver din bolig. Sørg for at vise og dele de informationer, som er relevante og vigtige for boligen og derved for lejeren. Ved at være mere konkret i din kommunikation, rammer du din målgruppe meget bedre og mere præcist.

Er din bolig perfekt for en børnefamilie, kunne det være relevant for målgruppen at læse mere om, hvor den nærmeste børnehave eller skole ligger – eller hvor de nemt kan handle deres dagligvarer. Er din målgrupper studerende, er det måske afstand til uddannelsesinstitutioner, offentlig transport og bymidten, der er relevant.

Vær tilgængelig

Sidst men ikke mindst skal du huske kontaktinformationerne. Tænk over, hvilken type kontakt, der passer dig – og vær opmærksom på, at hvis du har en eftertragtet bolig i en populær by og vælger telefon som kontaktmulighed, vil du formentlig få rigtig mange opkald fra interesserede boligsøgende. Omvendt skal du så ikke bruge tid på at besvare en masse mails fra interesserede boligsøgende.

Ligger din bolig i en mindre by med færre boligsøgende, og giver din hverdag dig mulighed for at besvare opkald, kunne telefonen være en god kontaktform. Du skal vælge den, der passer bedst til dit behov og dine ønsker.

Har du fået mod på at udleje din bolig? Så kan du gøre det lige her.