Sådan håndterer du dine henvendelser fra boligsøgende

Læsetid: 2 minutter

BoligPortal giver dig her indsigt i, hvordan du optimerer håndteringen af boligsøgende og sparer tid. Få BoligPortals 3 gode råd til, hvordan du undgår at få en alt for fyldt og ulæst indbakke.

Stil spørgsmål til de boligsøgende inden de henvender sig
Vidste du godt, at du inden første kontakt med boligsøgende kan sikre specifik information fra ansøgere ved at oprette spørgsmål, som boligsøgende besvarer samtidig med, at de sender første henvendelse? Når du logger ind på BoligPortal kan du under “Krav til e-mailbesvarelser” oprette spørgsmål, som du ønsker besvaret af potentielle lejere. På den måde får du flere informationer om den boligsøgende, og du har dermed bedre grundlag for at invitere potentielle lejere til fremvisning, som helt præcist matcher dine ønsker.

Login på BoligPortal her. 

Sorter i henvendelser med BoligPortals beskedsystem
Vidste du godt, at du kan filtrere på de henvendelser, du modtager i din indbakke? Du kan for eksempel filtrere på henvendelser alt efter, om den boligsøgende har angivet at de har husdyr, bor alene eller er en familie. På den måde får du sorteret i dine henvendelser ud fra dine specifikke ønsker. På den måde sikrer du for eksempel at unge studerende ikke kommer til at bo i opgang med primært ældre mennesker- og omvendt. Det er desuden muligt at svare mange boligsøgende på én gang.

Login på BoligPortal her. 

Find en lejer i BoligPortals database
Vidste du godt, at du kan bruge ”Findlejer” funktionen på BoligPortal og derigennem finde potentielle lejere ud fra en række kriterier?  På den måde er det for eksempel muligt at søge efter bestemte profiler til et lejemål. Leder du for eksempel efter en familie, der skal bo til leje i ubegrænset tid, så kan man indstille søgekriterier derefter. BoligPortal giver på den måde redskaber til at det rette match kan opstå.

Find din lejer her.