Brug for hjælp til din boligsøgning?

Læsetid: 2 minutter

Det kan være en jungle at være boligsøgende, og er du én af dem som også har spørgsmål, du ønsker afklaring på? Jeg har været et smut forbi BoligPortals kundeservice og spurgt dem ind til de mest stillede spørgsmål.

1) Jeg har set en bolig på BoligPortal, hvordan lejer jeg den?

BoligPortal står ikke for selve udlejningen, men for hjemmesiden hvor du er stødt på boligannoncen. Hvis du er interesseret i en bolig skal du derfor tage direkte kontakt til udlejer ved at oprette et medlemskab på BoligPortal. Med dit medlemskab kan du se udlejers kontaktoplysninger på annoncen.

2) Hvorfor får jeg ikke svar fra udlejer?

Udlejer modtager rigtig mange henvendelser fra boligsøgende. Derfor skal du være opmærksom på at der godt kan gå tid før du modtager svar. særligt hvis du i første omgang ikke bliver udvalgt til at komme til fremvisning. Hvis du i første omgang ikke er kommet i betragtning til et lejemål hører du oftest fra udlejer, når boligen er udlejet. Det kan derfor være en god idé at søge videre og ikke sætte alle pengene på én hest. Vi anbefaler at du breder din søgning.

PS. En god henvendelse til udlejer gør en markant forskel 🙂

3) Hvordan får jeg mest muligt ud af min boligsøgning?

Bred din søgning geografisk. Jo flere boliger du søger, jo større er chancen for at du bliver invitereret til fremvisning og dermed øger chancen for at finde en bolig. Det kan være en god idé at skrive en motiveret ansøgning, hvor du beskriver hvorfor du er en god lejer og dermed giver udlejer god grund til at vælge dig frem for de mange andre boligansøgere. Dem er der jo mange af.

PPS. Din søgeprofil har stor værdi så vi anbefaler at du gør noget ud af den. Blandt boligsøgende erfarer vi, at en god profiltekst i din søgeannonce og realistiske søgekriterier gør en forskel. Mange udlejere kontakter faktisk interessante lejere på baggrund af deres profil i stedet for at slå annoncen op til udlejning 🙂

Der er altid hjælp at hente

Hvis du er kørt fast i boligsøgningen, så ring til boligportals kundeservice og få konkret feedback på din søgning og gode råd til hvordan du kan forbedre din søgeindsats. Lige på falderebet – så kan det være en idé at tage et kig på kundeservice support-side. Der er masser af gode tips at hente, hvis du har brug for hjælp til din boligsøgning. Hvordan målretter du din ansøgning? Hvordan skriver du en relevant besked til udlejer? Det kan jo være, at det er nogle af de spørgsmål du brænder inde med og som du ønsker at få svar på.

God boligjagt 🙂