Brug din tid effektivt, når du bruger BoligPortal

Læsetid: 3 minutter

Tirsdag den 16. juni 2015 inviterede vi til et brugerinvolverende netværksarrangement hos BoligPortal i Aarhus. Vi havde fokus på, hvordan du kan få mere ud af din annoncering på BoligPortal.dk og dermed bruge din tid mere effektivt.

Daniel Christensen, chefkonsulent i BoligPortal, guidede deltagerne igennem forskellige emner og gav tips og tricks undervejs til, hvordan du kan arbejde smartere med BoligPortal.dk, udnytte alle mulighederne og på den måde effektivisere din egen arbejdsproces. Følgende er hovedpointerne fra arrangementet:

Gennemgang af det nye beskedsystem: Du kan sortere beskeder i din indbakke, ved at afkrydse i venstre side af beskedsystemet og dermed få mulighed for kun at se beskeder fra de lejere, du synes er relevante. Du kan også bruge Bedste Match, som med ét klik sorterer de lejere fra, som ikke lever op til de angivne kriterier for dit lejemål.

Indrykning/Genindrykning: Benyt dig af genindrykning, når du skal udleje en bolig, som tidligere har været på BoligPortal. På den måde sparer du tid på at udfylde annoncen og undgår samtidig at have flere identiske lejemål på din profil.

Reserveret/Udlejet: Du kan bruge funktionen ‘Reserveret’, som gør, at de boligsøgende ikke kan kontakte dig. Det er en fordel, hvis du eksempelvis har fået mange henvendelser, som du gerne vil nå at behandle. Du kan altid ophæve reservationen igen, men det skal ske inden for 7 dage, ellers markeres lejemålet udlejet.

Ny annoncepræsentation på BoligPortal: Inden længe vil dine annoncer vises anderledes på BoligPortal. Præsentationen af din bolig vil blive mere visuel, og det kan derfor være en fordel at lægge billeder på din annonce, da de kommer til at være en stor del af annoncevisningen fremover.

Forslag til tekster og overskrifter: For at fange de boligsøgende, skal du tænke dem med ind i dine tekster og overskrifter. Det kan du gøre ved at bruge deres sprog, unikke ord eller vendinger, når du udfylder annoncen. Det kan være med til, at de vælger din annonce frem for en anden.

Upload af billeder: Husk at uploade billeder til din annonce, det gør annoncen mere attraktiv for de boligsøgende, og der er dermed også flere der klikker forbi.

Fremhævningsprodukter: Du kan tilkøbe fremhævningsprodukter som storudlejer, hvis du vil gøre nogle af dine annoncer mere tydelige. Du kan enten vælge at få annoncen fremhævet med en grå farve, så den skiller sig ud fra de andre. Du har også muligheden for at få annoncen vist i toppen af listen i de 30 dage den er aktiv.

Banner: Du har mulighed for at bruge bannerannoncering enten til din virksomhed, et projekt eller generelt i forbindelse med tomgang. Du kan vælge at få det pågældende budskab ud i et bestemt geografisk område, som du selv vælger.

FindLejer: Med FindLejer kan du selv gå ind og finde en lejer blandt de boligsøgendes profiler. Hvis du har indrykket en annonce og “står på den”, mens du søger en lejer, vises kun de relevante lejere til det pågældende lejemål. Du kan også vælge at finde din nye lejer uden at indrykke annoncen. Så vælger du selv søgekriterierne.

Har du spørgsmål eller kommentarer, eller har du brug for en personlig gennemgang af BoligPortals system, er du altid velkommen til at kontakte chefkonsultenten i dit område.

Jylland – Daniel Ejler Christensen, dec@boligportal.dk, 53 65 55 15

Fyn og Sjælland – Christian Jensen, cj@boligportal.dk, 31 64 00 29